Den 4 december bjuder CTF (Centrum för tjänsteforskning) vid Karlstads universitet in till ett frukostseminarium kring forskning inom handeln. I programmet medverkar forskare och samarbetspartners som kommer att presentera forskning om kunders upplevelser och beslutsfattande i butik samt hur handeln kan kommunicera med sina kunder.
 
Torsdagen den 4 december kl 8-10 (frukost från 8, seminariet startar 8.30) på Karlstad CCC.

Majoriteten av köpbeslut tas på plats i butik. De senaste åren har både varumärkesägare och butiksinnehavare satsat stort på att fylla sina butiker med mer och mer information som ska leda till att kunderna konsumerar mer. Frågan är hur kunderna påverkas av all information? Vilken typ av kommunikation och vilka kanaler ska man som butiksinnehavare satsa på för att engagera sina kunder?
 
Erik Wästlund, CTF , kommer att prata om kunders beslutsfattande i butik, vägen till ett köpbeslut, vad som lockar eller avskräcker kunder från att handla. Han kommer att presentar ett urval av de butiksstudier CTF genomfört i samarbete med ICA Maxi, Stadium, OKQ8, Ikea, Expert och TeliaSonera.
 
Andreas Andersson, Stamford, presenterar ett helt nytt sätt att kommunicera med kunder med hjälp av Ibeacon. Tekniken kan användas för att ge kunder information om utvalda produkter och aktuella erbjudanden samt för att analysera utvalda zoner i butiker för att exempelvis mäta hur frekvent en plats har bevistats. Studien bedrivs inom CTFs forskningsprofil Tjänsteinnovation för hållbara affärer som finansieras av KK-stiftelsen, Karlstads universitet samt ett antal företag.
 
Sandra Eriksson, Packaging Arena, berättar om varför förpackningar kan spela en avgörande roll vad gäller försäljning, varumärkesbyggande och hållbar utveckling. Förpackningar påverkar konsumenters beslut i och utanför butik och hjälper även konsumenter att göra smartare gröna val.
 
Målgrupp: Verksamma inom handeln, forskare, andra som är intresserade av handeln och dess utveckling.
 
Anmälan: Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan krävs.  Anmälan senast den 24 november via ctf.kau.se
 
Frukostseminariet är en aktivitet inom projektet Morgondagens kundsignaler: Navigering och påverkansfaktorer i handeln som finansieras av HUR, Handelns Utvecklingsråd. Under seminariet presenteras också forskning som finansieras av KK-stiftelsen och Tillväxtverket.

Stamford
Tynäsgatan 2
65216, Karlstad

+46(0) 54- 137990

info@stamford.se

http://hem.stamford.se/

Besöks- och postadress

Sommargatan 101A
656 37 Karlstad

Hitta till oss

Info@compare.se

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter
till oss som jobbar på Compare

Ta kontakt

Följ oss