Inom alla verksamheter är värdeskapande centralt – att kunna skapa värde för den som verksamheten är till för, till exempel i form av en tjänst. Att fånga användarens perspektiv och få en insikt i vad som skapar värde för kunden, medborgaren eller patienten är en del i detta arbete och här är kundresan ett verktyg på vägen. Hur kan det gå till och vad visar forskning?
Detta sätter vi fokus på i det tredje seminariet i serien ”CTF 35”. Forskare och praktiker kommer att presentera aktuell forskning och dela sina erfarenheter från tillverkningsindustrin, handeln och myndigheter och med fokus på tjänsteutveckling, värdeskapande, användarupplevelser och digitalisering.
ANMÄLAN
Seminariet är öppet för alla. Det kostar inget att delta, men anmälan krävs för att få en Zoom-länk.
PROGRAM
- Välkommen
Moderator Nina Löfberg, lektor i företagsekonomi - Kundresan – vad och varför?
Maria Åkesson, lektor i företagsekonomi - Med kunden i fokus – såhär gjorde vi!
Stefan Roxenby, Director business development, BillerudKorsnäs - Vad går att lära av onödig efterfrågan?
Martin Fransson, lektor i företagsekonomi - Kundresan – en metod för att förstå vad värde är för dina kunder och din verksamhet
Pernille K Andersson, lektor i psykologi - Frågor, summering och avslut
FÖR VEM?
Seminariet vänder sig till verksamma inom näringsliv och offentlig sektor som arbetar med utveckling av tjänster och verksamheter samt de som är intresserade av att få en insikt i CTF:s forskning. Seminariet hålls på svenska med möjlighet att ställa frågor på engelska.
Kontakt: Linda Fridberg, linda.fridberg@kau.se, 054-700 15 55.
TILL ORIGINALSIDAN FÖR EVENEMANGET
OM SEMINARIESERIEN
Seminarieserien ”CTF 35” pågår under hösten 2021 och avslutas i december. Datum och teman för kommande seminarier publiceras löpande på ctf.kau.se. Syftet med seminarierna är att uppmärksamma CTF:s 35 års jubileum, upplysa, inspirera och ge en insikt i aktuell forskning.