Compareseminarium med Bam54 om hur du förenklar och kvalitetssäkrar varumärkesarbetet

Idag höll BAM54 ett Compare-seminarium om Digital Inhouse som innebär att man förvandlar produktionen av marknadsföringsmaterial till en digital arbetsprocess där alla kan delta.

- Många har idag en plats där man lägger allt kommunikationsmaterial, men saknar en process för hur man använder verktyget. En varumärkesplattform är inte statistik utan man bör kunna förändra innehållet hela tiden, säger Mikael Dahlgren, BAM54, som inledde seminariet med att tala om de moment som bör ingår i en digital arbetsprocess. 

Viktiga delar för ett lyckat digitalt inhouse-arbete är involvering och kvalitetssäkring. BAM54 har tagit fram online-systemet DMS® (Digital Media Solution) som underlättar det digitala varumärkesarbetet och skapar struktur, kontroll, kvalitet och trygghet.

- Det är viktigt att implementera en digital arbetsprocess rätt från starten, utse ansvariga och utbilda alla som ska ha åtkomst till systemet. På så sätt bidrar alla till att ni sparar tid, uppträder enhetligt och kan lägga mer energi på att utveckla nya affärer, menar Mikael Dahlgren. 

Deltagarna vid seminariet fick även prova på att jobba aktivt i systemet DMS®. 

- För företag med flera beställarfunktioner så känns systemet klockrent för att på ett enkelt sätt hålla ihop sina grafiska produktioner, allt från visitkort, folder eller roll-up, säger Emma Balderud, Xmentor Management. 

Text och foto: Hanna Grevillius

Relaterat innehåll