Socialt intranät lanserat hos Kreftföreningen i Norge

Altran Norge startar det nya året med att leverera ett nytt socialt intranät till Kreftföreningen, en organisation som arbetar med att förebygga och bekämpa cancer samt bevara livskvalitén för patienter och anhöriga. Altran är mycket stolta över att få ta del av den här möjligheten.

Kreftföreningen etablerade tidigt sin vision för intranätet:
”Intranätet ska vara ett levande socialt nätverk med fokus på kunskapsdelning och information i organisationen, vilket ska bidra till bättre sammanhållning och mer effektiv kommunikation.”

Den interna projektledaren för Kreftföreningen, Tor Mikael Kristensen, såg värdet i att snabbt leverera ett fullständigt och modernt intranät till Kreftföreningens anställda. Projektgruppen har bestått av många engagerade och lösningsorienterande deltagare.
-Vi erbjöds en skräddarsydd plattform, helt efter våra behov. Sedan har vår relation varit väldigt bra hela vägen och Altrans projektledare, konsulter och utvecklare har varit professionella i alla aspekter, säger Tor Mikeal Kristensen.

Efter fem effektiva månader har Altran levererat ett intranät baserat på Altrans paketlösning Altran Digital Workplace (ADW). Med den nya plattformen hoppas Altran på att Kreftföreningen kan uppnå visionen om att delge och hitta relevant och intressant information. Detta innefattar inte bara viktiga meddelanden, utan även information som skapats och delats av andra i organisationen. Det leder till en effektiv kommunikation samt ett levande socialt nätverk. Hela intranätet är framtaget för att användas av de anställda i vardagen. 

I samband med intranätet lanserades även en app för social interaktion (SharePoint NewsFeed). Kreftföreningen har internt genomfört en namntävling för att namnge sitt nya sociala verktyg. Vinnarnamnet blev ”Jungeltelegrafen”.

Som världsledande inom innovation och högteknologiska konsulttjänster, erbjuder Altran sina kunder ett nytt sätt att utföra innovation. Koncernen utvecklar morgondagens produkter och tjänster tillsammans med eller åt sina kunder. Altran arbetar tillsammans med sina kunder på varje länk i projektets värdekedja, från idé till industrialisering. Koncernen har erbjudit sin expertis i över trettio år till nyckelaktörer inom sektorerna för rymdteknik, fordon, försvar, energi, finans, biologi/medicin, järnväg och telekom, bland andra.

År 2014 genererade Altran-koncernen intäkter på 1,756 miljarder euro. Med en personalstyrka på nästan 25 000 anställda finns Altran i mer än 20 länder.

I Skandinavien är Altran representerat i Göteborg, Stockholm, Malmö, Oslo, Karlstad, Linköping,   och Borlänge med cirka 500 medarbetare.

Relaterat innehåll