Knowit blir digital byrå till AstraZeneca

Knowit i Jönköping går in som AstraZenecas, (Nordic), digitala byrå gällande förvaltning och vidareutveckling av webbplatser, digitala nyhetsbrev och appar, och tar därmed ett helhetsgrepp kring AstraZenecas digitala kommunikation. Avtalet är flerårigt med möjlighet till förlängning och kommer innebära flera arbetstillfällen på Knowit i Jönköping.

Ett första steg av leveransen är en heltäckande portal för sjukvårdpersonal, med de senaste nyheterna inom AstraZeneca-sfären. Videos, seminarium, produktinformation och konferensbloggar, allt samlat på ett och samma ställe.

– Skälet till att vi valt Knowit som leverantör är deras förmåga att leverera digitala tjänster på ett dokumenterat professionellt sätt, säger Andrea Norgren, Digital Marketing Director på AstraZeneca.
Det speciella med ett läkemedelsföretags digitala närvaro är krav som påverkar hur arbetet ska ske. Det finns specifika krav från myndigheter att allt ska granskas noga ur etiskt, medicinsk och regulatoriskt perspektiv. Detta ställer väldigt höga krav på en väl definierad process, noggranna tester och uppföljning.

Relaterat innehåll