Ejendals och Knowit vinnare av EPIServer awards

Ejendals webbsajt utsågs till bästa B2B-webb i EPIServer awards. Den är utvecklad av Knowit i samarbete med Ejendals. Webben är en viktig kanal för Ejendals, som marknadsför skyddskläder, att nå nya marknader i Europa och ett stöd i företagets tillväxtstrategi.

Juryns motivering lyder; Vinnaren av Bästa webb B2B är en modern sajt som verkligen inspirerar med sina produkter och genomtänkta design. Med produktsök-funktionen kan du filtrera dig ner och skräddarsy din beställning på ett enkelt och användarvänligt sätt. Sajten fungerar lika bra i mobilen som på surfplattan och det enhetliga och tilltalande bildspråket gör att man vill utforska vidare. En snygg webb som både skapar köplust och lojalitet.

Sajten är under fortsatt utveckling och en viktig aspekt ur B2B-synpunkt blir partnerinloggningen, som möjliggör för Ejendals kunder att lägga beställningar online.

– Vi ser att det som var vår ambition med utvecklingen av webben också realiserats och nu belönats. Ett bättre betyg har jag svårt att tänka mig. Tillsammans med Ejendals har vi utvecklat en webb med responsiv design, vilket gör att den blir tillgänglig i alla typer av enheter, datorer, surfplattor, smarta mobiltelefoner, oberoende av modell, säger Thomas Engström, kundansvarig, på Knowit.

Den nya webben har en tydlig struktur och navigering, språkstöd, överskådlig presentation av Ejendals produktsortiment. En partnerlogin, som gör det möjligt att lägga beställningar är under utveckling.

Ejendals grundades 1949 av Valfrid Ejendal i Leksand Sverige. I början av 1980-talet inleddes samarbetet med Urho Viljanmaa OY som 2008 förvärvades av Ejendals. Idag omsätter Ejendals över en miljard svenska kronor. Företaget har de senaste åren vuxit snabbt och har säljare och försäljningsbolag över hela Europa.

Relaterat innehåll